Viisykkönen.fi /
Uutiset /
Totta se on, uutta siltaa rakennetaan – näin urakka etenee kahdessa vaiheessa
09.08.2022
12:18
(15) kommenttia
Totta se on, uutta siltaa rakennetaan – näin urakka etenee kahdessa vaiheessa
Kirkkonummentien uuden sillan rakennustyöt ovat viimein alkaneet. Hankkeessa tehdään itse asiassa kaksi siltaa eri vaiheissa, jotta liikenne voi kulkea koko ajan normaalisti.
Rakennustyöt ovat alkaneet maansiirtotöillä nykyisen sillan itäpuolella eli aivan Kauppakeskus Kirsikan nurkalla.
Vanhan sillan viereen rakennetaan uusi kaksikaistainen silta, jonka on määrä olla valmis ensi toukokuussa.
Sen jälkeen liikenne siirretään uudelle sillalle. Vanha silta ja vieressä oleva kevyenliikenteen silta puretaan. Samalle paikalle tulee toinen kaksikaistainen silta.
Uudet sillat ovat suunnitelmien mukaan valmiit ja käytössä kahden vuoden kuluttua heinäkuussa.
Uudet sillat ovat noin 110 metriä pitkiä, kun taas nykyinen silta on 55 metriä.
Ensimmäiset suunnitelmat tehtiin jo vuonna 2014, jolloin puhuttiin yli 200 metriä pitkästä sillasta. Sittemmin hanketta karsittiin.
Siltakokonaisuuden molempiin päihin tulee kierreportaat ja hissit, joilla pääsee suoraan silloilta alas. Munkinmäen puolella porras-hissiyhteyksiä on kaksi ja keskustan päässä yksi.
− Työt on aloitettu pintamaiden poistamisella, minkä jälkeen ryhdytään tekemään tukiseinää sekä betonisia taitorakenteita, kuten tukimuuria ja paalulaattaa, joilla mahdollistetaan uusi tielinjaus kauppakeskuksen viereen, kertoo hankkeen työmaapäällikkö Vilho Hiltunen Kreate Oy:stä.
Paalutukset alkavat radan varressa lokakuussa. Tukiseinän ja tukimuurin rakentaminen sekä paalutukset voivat aiheuttaa melua arkisin klo 7–18.
Osa junaradan läheisyydestä ja radalla tehtävistä töistä tehdään yöllä, jolloin junaliikenne on hiljaisempaa. Melua aiheutuvia yötöitä on tiedossa muutamana elokuun yönä.
Ajoneuvoliikenne jatkuu Kirkkonummentiellä koko siltaurakan ajan, eikä merkittäviä liikennejärjestelyitä ole tiedossa.
Siltaurakan myötä sillan alapuolisten Munkinmäentien ja Asemankaaren linjat siirtyvät. Tiet rakennetaan siltojen valmistumisen jälkeen.
Kommentit (15)
12.09.2022
10:26
Yle: Kaukolämpö on Kirkkonummella kalliimpaa kuin monin paikoin ja hinta uhkaa nousta
09.09.2022
15:57
Hornet pyyhkäisee Kirkkonummen keskustan yli hyvin matalalla – ei tarvitse pelästyä
09.09.2022
10:06
Kerrostalon asunnossa tulipalo kunnantalon naapurissa – asunto oli täysin liekeissä
06.09.2022
10:26
Vantaa haluaisi myydä oman osansa Porkkalanniemen virkistysalueesta, josta se omistaa kolmasosan
05.09.2022
19:44
Kunnan suurin rakennushanke hyväksyttiin lähes yksissä tuumin, vaikka kustannukset nousivat 40 prosenttia
03.09.2022
16:05
Juna ja kuorma-auto törmäsivät, yli 1 000 ihmistä altistui säteilylle – onneksi tämä oli vain harjoitus
01.09.2022
08:52
Wolt-kuskit aloittavat Kirkkonummella – ruokaa voi tilata aluksi yhdeksästä ravintolasta
31.08.2022
11:28
Kommentit (15)
taitaa se olla jotain näyttöä taas, kun
siihen pitää ihan jonkunlainen hissikin
laittaa.
Eikö se kunnantalo jo tarpeeksi näyttää
miten vauras ja hyvinmenestyvä
kunta tämä Kirkkonummi on?
Kiitos viestistäsi!
Sillankupeen käyttäjiä on kävellen noin, sanoisinko tuhat ihmistä. Kun lautakunta päättää asioista, lautakunnan puheenjohtaja saattaa olla vaikka Masalasta tai Veikkolasta, eikä lautakunnan jäsenistä monikaan ole elämässään käyttänyt näitä Knummen ydinkeskustan "liikkumispalveluita". Käy siis niin, että "palveluiden" kunnossapito puuttuu vastoin sitä hehkutusta, kun aikanaan päästiin paikallislehtiin kertomaan edistyksestä ja sovituista asioista. Eipä huolta, kuntatekniikan lautakunnan huomio siirtyy taas uusiin mielenkiintoisiin investointeihin, niiden kauneisarvoihin ja kuntalaisten elämää parantaviin ratkaisuihin, joiden toteuttaminen maksaakin loppulaskussa miljoonia tai kymmeniä sellaisia enemmän, kuin valtuustossa aikanaan hyväksyttiin. Näin Kirkkonummella. Päättäjät eivät ymmärrä "tavallisten" ihmisten tarvetta olla välittämättä "epätavallisten" kanssakulkijoiden tunteista, sivistyksestä ja käytöstavoista.
P.S. HS:ssa oli taannoin artikkeli kunnanjohtajien suuresta vaihtuvuudesta. Kyllähän meilläkin 1977 jälkeen.
rahat on lpppu ja täytyy lainata lisään.
Mutta ei ihmetyttä ollenkaan, kun uuteen siltaan pitää nyt rakenta hissejäkin
ihan turha rahameno sekin.
Ja uusi terveyskeskus minne uppos yli
50 milj.€ seisoo siinä käyttömättömämä
kun ei ole vara sisustaa sitä.
Ja 1,4 miljoona € joka vuosi kuntatalon
vuokraan, ja niin edelleen.
Eikä sillä kuntatalolla ole edes mitään
käyttöä.
Mutta hisseja täytyy laitta vaikka niitä
ei tarvita siellä sillassa.
että mikä on vessa ja mikä on hissi,
Uloisteita tule olemaan molemmissa.
Muute, mitävarten niitä hissejä oikein
sinne sillalle rakennetaan?
hissistä tulee !
niin korkea, kun vielä hisseja piti laittaa.
Eikö portaita olis riittänyt ?
Ollan han nyt treenattu portaidenkävelyä
senverran siellä Jerikonkalliolla että
kyllä jalka nyt nousee.
on hyvä piilopaikka missä voivat piikittää ihan rauhassa muitten ihmisten katseelta.
Parasta olisi laittaa junarata ja asema maan alle. Tämä tekisi keskustan alueesta yhtenäisen. Ratkaisu on kuitenkin niin kallis ettei sitä voi tosissaan miettiä.
On ihmeellistä, että poliittiset lautakunnat eivät käsitä yksinkertaisten ihmisten tarpeita, kuvittelevat olevansa itse tyytyväisiä käyttäjiä.
Mutta kaikki hyvin, paremmin kuin muualla.
Kommentoi