(0) kommenttia

Yli 1.200 autoilijaa tilasi matkakortin

Matkakorttikampanja puri erityisesti autoileviin miehiin, mikä oli tarkoituskin.

Ylättävän moni autoilija on tarttunut Helsingin seudun liikenteen (HSL) matkakorttikampanjaan. Kirkkonummella ilmaisen kahden viikon joukkoliikenteen matkakortin tilasi keväällä yli 1.200 autoilijaa. Valtaosa matkakortin tilaajista oli autoilevia miehiä. HSL:n mukaan kortteja tilattiin neljä kertaa enemmän kuin oli odotettu.

HSL:n kampanjassa tarjottiin joukkoliikenteen uusille asiakkaille matkakorttia kotiin toimitettuna niin, että kortilla oli valmiiksi ladattuna kaksi viikkoa matkustusaikaa. Viiden viikon kampanjan aikana HSL sai lähes 34.000 matkakorttitilausta, joiden pohjalta asiakkaille toimitettiin kortteja yli 28.000. HSL-alueeseen kuuluu pääkaupunkiseudun lisäksi Kirkkonummi, Sipoo ja Kerava.

Monet ilmaisen kortin tilanneista jäivät myös käyttämään joukkoliikennettä. Korteista kolmannekseen oli elokuun lopussa ladattua arvo-ja kausitilauksia. Tilausten arvo on lähes puoli miljoonaa euroa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin. Korttitilauksia tuli neljä kertaa enemmän kuin olimme odottaneet ja suurin osa tilaajista oli autoilevia miehiä. Eli kampanja tavoitti juuri oikean kohderyhmän. Varsinaista myyntitavoitetta emme olleet uskaltaneet arvioida, mutta nämä myyntiluvut kertovat, että kampanja maksoi itsensä takaisin alle kahdessa kuukaudessa, HSL:n viestintä-ja markkinointijohtaja Mari Flink kertoo.

Kampanjan tulokset kertovat Flinkin mielestä, että joukkoliikenne on positiivisessa nosteessa. HSL raportoi elokuussa, että ensimmäistä kertaa 50 vuoteen joukkoliikenteen suosio pääkaupunkiseudulla kasvaa nopeammin kuin autoilun. Erityisesti miesten joukkoliikenteen käyttö on kääntynyt kasvuun.

(27.8.) Joukkoliikenne selätti yksitysautot

 

(0) kommenttia
Kommentit

Kommentoi

Seuraa Viisykköstä